Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

P90e43t40r 18M48u74n56z14a95r

31. 7. 2017 16:26

Určitě nastanou vylepšené varianty, vynálezy a patenty, ceny baterií se sníží, výkony zvýší a způsoby tolik prozatím nedomyšleným dobíjením se vylepší.

Zdroj: http://oldrichsramek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=616356

Chachá;-D;-D;-D

No dobrá já vám vaši výru brát nebudu.;-D

0 0
možnosti
TD

Výru...? Mno ;-)

Ceny baterií se snižují dlouhodobě rok, to je ekonomická realita. Energetická hustota se bohužel příliš nezvyšuje, to je pravda. A rychlejší nabíjení než současné superchargery (cca 1 hod) asi také hned tak nebude.

0 0
možnosti
VJ

Pane Šrámku, to jste opsal i s těmi výživnými chybami, nebo je to vaše přidaná hodnota?

0 0
možnosti
TD

Jinak bych ještě rád doplnil svojí reakci na příspěvek pana Kučery - nejsem fanatik elektromobility a některé údaje v článku vyznívají příliš optimisticky. Například ten dojezd platí při rychlostech do 100 km/h, jinak jde významně dolů, dále Tesla doporučuje nabíjet na 100 % jen když je to opravdu potřeba, aby se zvýšila životnost akumulátoru atd.

0 0
možnosti
JK

Elektromobil je slepá ulička a jeho masové rozšíření není možné. Nezahrnul jste do výčtu ekologické zatížení při výrobě elektřiny, bez postavení nových velkých zdrojů nelze tolik elektřiny vyrobit a distribuční soustavou nelze tolik elektřiny dostat k odběratelům, to by se musela neuvěřitelně zadrátovat celá republika. Výroba baterií je ekologické peklo a jejich likvidace zrovna tak.

Nutné je hledat jiné možnosti a oni již existují, jen je korporace nepodporují.

3 0
možnosti
TD

Bylo opakovaně ukázáno, že pro kompletní přesun na elektromobilitu by v ČR bylo potřeba asi 1,5 Temelínu, což skoro máme už dnes v rezervách, které vyvážíme. Takže ano, výroba elektřiny by se posílit musela, ale nijak zásadně. Mimochodem, rafinerie spotřebují na výrobu 1 l benzínu cca 0.2 kWh elektřiny, tedy na plnou 60 l nádrž cca 12 kWh, což není úplně zanedbatelné a při přechodu na elektromobilitu by se tyhle úspory z celkového "účtu" odčítaly.

Pokud jde o distribuci, tak tam by bylo třeba investovat víc, ale představa "zadrátované republiky" je mimo.

Baterie se nelikvidují, ale recyklují, stejně jako dnes obyčejné olověné autobaterie, viz např. "tesla closed loop battery recycling program" (Google).

Výroba elektřiny - v ČR cca 50 % uhlí, zbytek jádro, plyn a OZE. To není tak zlé, některé země mají ten podíl ještě příznivější (Francie, Norsko), jiné mnohem horší (Polsko). Ale i tam, kde z uhlí vyrábějí většinu elektřiny, se vyplatí řešit filtrování splodin u několika desítek elektráren, které čoudí někde daleko v polích stametrovými komíny, než u několika milionů aut, které smrdí ve městech lidem přímo pod nos.

A ty jiné možnosti bych si tedy rád poslechl. Jestli myslíte vodík, tak tam to opravdu není žádná sláva. A jestli myslíte různé konspirace a lá auto na vodu, tak dovolte, abych se zasmál...

1 0
možnosti
  • Počet článků 152
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1015x
Sem tam jsou některé skutečnosti v rozporu se selským rozumem a je dobré hledat někoho, kdo má stejný názor.

Seznam rubrik